سیستم HACCP در واحدهای پرورش مرغ گوشتی

سیستم HACCP در واحدهای پرورش مرغ گوشتی

سیستم HACCP در واحدهای پرورش مرغ گوشتی

بازدیدها : 1066 بازدید

در این تحقیق، سیستم های HACCP و تجزیه و تحلیرل ریسک های بحرانی (HACCP) بر روی ۲۵ مزارع مرغ در سال ۱۳۸۷ انجام شد. بنابراین اجرای سیستم HACCP در واحدهای پورش مرغ گوشتی ما را قادر به بررسی اثرات چنین سیستم های بر بهره وری مزرعه گوشتی کرد.

علاوه بر دلایل و مزایای استفاده از سیستم HACCP در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در مزارع مرغ تعیین می شود. این نتایج نشان داد که سیستم های HACCP تأثیر قابل توجهی بر روی نسبت زندگی و هزینه ی ضد عفونی کردن ماهیانه دارند. اما اثر پس از HACCP در جوجه های گوشتی، هزینه دارو ماهانه افزایش یافت این بررسی نشان می دهد که دلایل اصلی اجرای سیستم های HACCP تولید مرغ گوشتی بهداشتی و ایمن هستند.

بزرگترین مزیت HACCP سیستم مدیریت مزرعه ای است. بنابراین، سیستم HACCP می تواند مثبت واقع شود. اثرات آن بر مرغداریها با افزایش بهره وری و بهبود مدیریت سیستمیک همراه است. علاوه بر این، سیستم های HACCP در واحدهای پرورش مرغ گوشتی ممکن است مسمومیت غذایی ناشی از جوجه ها را کاهش دهد.

معرفی سیستم HACCP در واحدهای پرورش مرغ گوشتی

در دهه ۱۹۶۰، تحلیل بحران مفهوم کنترل نقطه برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی برای اولین بار در ماموریت های فضایی صورت گرفت. مفهوم HACCP از ایمنی مواد غذایی سنتی متفاوت است برنامه هایی مانند اقدامات بهداشتی خوب ، روش های تولید خوب و عملیات کشاورزی. این رویکرد سیستماتیک برای شناسایی، ارزیابی و کنترل خطرات مرتبط به ایمنی مواد غذایی است. هدف اجرای مفهوم HACCP برای مدیریت خطرات بالقوه از طریق تجزیه و تحلیل خطر است. تمرکز بر پیشگیری به جای تست محصول نهایی در سال ۱۹۹۰ این مفهوم تبدیل شد .روش اولیه برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی عرضه شد. از آن زمان، تلاش قابل توجهی به استفاده از رویکرد HACCP توسط دولت صورت گرفته در موسسات بین المللی برای مدیریت ایمنی مواد غذایی و خطراتی که در صنعت غذا در سراسر جهان وجود دارد میباشد. پیاده سازی مفهوم HACCP شامل پردازش مواد غذایی و به طور کلی زنجیره غذایی، در نتیجه ارائه غذای سالم به مصرف کننده است. محصولات دام به راحتی توسط باکتری های بیماری زا به علت پروتئین موجود در آنها آلوده می شوند. از سال ۱۹۹۸، وزارت زراعت، غذا و امور روستایی در کره HACCP را اجرا کرده است. این رویکرد در تمام صنایع دام، از جمله خوراک دام کارخانه ها، مزارع دام (گاو، مرغ، و غیره)، کشتارگاه ها، و کارخانجات بسته بندی گوشت، و همچنین در کارخانه های فرآوری (تخم مرغ، شیر، گوشت)، ذخیره سازی، حمل و نقل و خرده فروشی برای محصولات دام تعمیم داده شد. این پایه برای قانون کنترل بهداشتی محصولات دام بود. سیاست HACCP به این معنی است که این مفهوم در حال حاضر در شرکت های مرتبط با دام، از جمله مزارع اجرا شده است. با توجه به دام کشاورزی، اجرای HACCP بر روی خوک شروع شد مزارع در سال ۲۰۰۶، مزارع گاو (لبنیات و گوشت گاو) در سال ۲۰۰۷، و مزارع مرغداری (جوجه های گوشتی و تخم مرغ) .

در حال حاضر، HACCP سیستم ها در تمام مزارع مرغی اجرا می شود. خط مشی HACCP از حیوان به سر میزبان سطح بهداشتی را افزایش می دهد محصولات دام در کره. با این حال، تعداد کمی از کشورها

سیستم HACCP را توسعه داده و اجرا کرده است مزارع، و هیچ تحقیق منتشر شده در مورد چگونگی وجود دارد سیستم HACCP بر مزارع گوشتی تاثیر می گذارد. این مطالعه پیکربندی ارزیابی HACCP را معرفی می کند استاندارد و بررسی تاثیر HACCP پیاده سازی در بهره وری از مزارع گوشتی در کشور کره. علاوه بر این، دلایل و مزایای پیاده سازی HACCP در مزارع گوشتی مورد بررسی قرار می گیرد.

مواد و روش ها

مزارع مرغ گوشتی و جمع آوری مواد: تأثیر سیستم های HACCP در بهره وری و پزشکی حیوانات

هزینه های مزارع گوشتی مورد بررسی قرار می گیرد. داده های زیر از هر کدام از ۲۵ جوجه گوشتی به صورت تصادفی انتخاب گردید.

مزارع: نسبت تبدیل خوراک، شاخص تولید، قابلیت حیات

نسبت هزینه ماهیانه ماهیانه و هزینه های ضدعفونی کننده ماهانه. در اینجا، داده های قبل و بعد پیاده سازی HACCP در مقایسه با سوابق روزانه در هر مزرعه برای بیش از ده ماه آمده است.

برای اجرای سیستم های HACCP، و همچنین مزایای این سیستم ها. پرسشنامه نظرسنجی

آماده و اصلاح شد بر اساس نتایج مطالعات مرتبط گرفته شده است.

شناخت سیستم HACCP در واحدهای پرورش مرغ گوشتی

شناخت سیستم HACCP، اصول و کاربرد آن در صنعت غذا امری ضروری می باشد چرا که HACCP یک سیستم آگاهی دهنده ی مداوم و جامع درباره ی ایمنی غذا است که برای پیش گیری از افزایش خطرات در صنعت طراحی شده و بنابراین درجه ی بالایی از ایمنی غذا را تضمین می کند. با کاربرد سیستم HACCP می توان از فساد محصولات و به هدر رفتن آنها جلوگیری کرده و اقتصاد جامعه را بهبود بخشید.
HACCP یک مطالعه ی سیستماتیک روی اجزای تشکیل دهنده ی محصول غذایی، شرایط فرآیند، حمل و نقل، انبارداری، بسته بندی، توزیع و مصرف توسط مصرف کننده را در بر می گیرد. این آنالیز اجازه می دهد که در جریان فرآیند نواحی حساس را که خطرآفرین هستند شناسایی کنیم. با این اطلاعات قادر خواهیم بود که نقاط کنترل بحرانی در سیستم را تعیین کنیم. یک نقطه ی کنترل بحرانی هر نقطه از زنجیره تولید غذایی است که فقدان کنترل در آن نقطه منجر به خطر ایمنی غذایی می شود که غیرقابل پذیرش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

یازده + 7 =