برنامه غذایی جوجه و مرغ

برنامه غذایی جوجه و مرغ

برنامه غذایی جوجه و مرغ

بازدیدها : 34069 بازدید

جوجه ها در شش هفته اول زندگی خود ۴ تا ۵ برابر وزن اولیه را به دست می آورند. این در حالی میسر می شود که دارای تغذیه مناسبی باشند. در نظر گرفتن برنامه غذایی مناسب و ارائه بسته های کامل تغذیه در همه زمان ها باعث رشد بهتر جوجه می شود.

در شش هفته اول مصرف خوراک برای جوجه ای که می خواهد تخم تولید کند حدود یک کیلو گرم و برای جوجه ای که از گوشت آن استفاده خواهد شد حدود ۴ کیلو گرم می باشد . مواد غذایی تولید شده باید به نحوی باشد که انگل مرغ را از بین ببرد تا به روده ها آسیبی وارد نشود.

بیشتر بخوانید  دستگاه جوجه کشی + خرید بهترین دستگاه جوجه کشی + قیمت دستگاه جوجه کشی
مشکلات تغذیه جوجه

مشکلات تغذیه جوجه

شایع ترین مشکل برای پرورش جوجه , عدم استفاده از خوراک مناسب است .

دومین مشکل که بسیار نیز رایج است عدم استفاده از مکمل های تقویت شده و رعایت نکردن وعده های غذایی و حجمی در رژیم غذایی پرندگان می باشد.

اگر جوجه ها از تغذیه مناسب برخوردار نباشند مشکلات بسیاری از جمله کاهش رشد , کاهش وزن و مشکلات پا در آن ها بروز می کند. استفاده از دانه , نخود فرنگی یا کلزا تنها برای رژیم غذایی مناسب نیست . برای تهیه غذای خوب باید از مواد غذایی مانند سویا , ویتامین ها و مواد معدنی نیز استفاده کرد.

اگر از جوجه ها برای تولید تخم نگهداری می کنید باید خوراک آن ها شامل کلسیم نیز باشد که می توان از آهک یا پوست صدف درون غذای آن ها استفاده کرد. نبود کلیسم کافی در خوراک مرغ باعث می شود تخم مرغ شکل گرفته دارای پوست نازک باشد که تخم مرغ از بین می رود . از بین رفتن تخم مرغ به دلیل مشکل در پوست اصلا رضایت بخش نیست.

گروه طیوران صنعت فاخته تولید کننده بهترین دستگاه جوجه کشی در ایران

 

نحوه تغذیه مرغ

مرغ می تواند به وسیله طیف گستره ای از غلات تغذیه کند و زمانی که از غلات در جیره غذایی استفاده می شود مرغ می تواند به خوبی فعالیت کند. برای پرندگان جوان می توان از گندم و جو استفاده کرد . البته بهتر است که ۲۵ درصد رژیم غذایی محدود به جو شود. پس از هفته ششم جیره غذایی مرغ می تواند به صورت کامل جو و یا جو دو سر باشد. مرغ در هر سنی می تواند از گندم سخت قرمز و گندم استفاده کنید. هنگام تغذیه ممکن است متوجه شوید که باید از چاودار در رژیم غذایی استفاده کنید . البته از چاوداری که حاوی قهوه باشد نمی توان استفاده کرد.

نخود فرنگی می تواند تا ۲۰ درصد از جیره غذایی را تشکیل دهد . نخود فرنگی حاوی اسید های آمینه کافی برای برطرف کردن تمام نیاز های پروتئین پرنده نمی باشد. البته حجم نخود زیاد باعث اختلال در هضم می شود . از حبوبات می توان در سطح ۱۰ درصد استفاده کرد. البته در خوراک گونه تخم گذار نباید استفاده کرد زیرا حبوبات باعث کاهش میزان تخمک و زرده تخم مرغ می شود. غذای کونولا یک منبع پروتئین مناسب است اما بذر این گیاه به دلیل داشتن میزان چربی بالا استفاده نمی شود. اگر می خواهید از دانه کونولا استفاده کنید باید آن را به همراه دانه دیگر در چکش یا آسیاب قرار دهید. استفاده از دارو در گونه های گوشتی مرغ مجاز است ولی برای نوع تخم گذار کمتر استفاده می شود .

بیشتر بخوانید  ویدئوهای رضایت مشتریان فاخته

24 دیدگاه

  1. اله وردي

    مرغداري ها مجوز استفاده از لارو ميل ورم را به عنوان خوراك مرغ دارند؟

    1. سلام برای رشد سریع جوجه ام چکار کنم و چی بدهم؟

  2. مال من چی بدم بهش هیچی نمیتونه با نی هم نمیخوره

  3. مال من یکی دانه نمی خوره؟؟؟

  4. ببخشید سولم این بود کهجوجه ام رو هر چند بار یک بار باید براش وسایل فراهم استحمام کردن رو فراهم کنم؟-2)واینکه جوجم میتونه همه چیز بخوره البته چیز های ریز؟چونهنوز 2هفته هستش که به دنیا اومده(:

    1. سلام.
      نه اصلا نیاز به استحمام جوجه نیست.
      1-تخم مرغ آبپز رنده شده خیلی ریز 2- از سیر برای ضد عفونی بدن اش استفاده کن(هفته ای یک حبه سیر) 3-از قسمت آبکی گوجه فرنگی استفاده کن 4-سیب رنده شده 5- غذای مخصوص جوجه تهیه کن(ریز باشد)

      این ها مفید ترین غذا ها هستند که جوجه ی یک هفته ای هم میتونه استفاده کنه

      1. سلام لطفا اگر میشه یه برنامه غذایی برای جوجه هام بفرستید

        1. سلام من 2 تا مرغ 7 ماه دارم محلی تازه در حال رشد تاج هستند و اینکه مرغ ام یه چند روزی سبک تر شدع گندم خیلی کم میخورن و پول ندارم خراک تهیه کنم چطور به گندم عادتشون بدم؟! برنامه غذایی داره؟!

      2. ببخشید به جذ تخم مرغ آب پز چیز دیگه ای نمیدونید تا بهش بدیم؟؟؟؟؟؟

  5. سلام
    من نمیدونم جوجه هام چند هفته ای هستند
    یه جوجه خروس دارم یه جوجه مرغ.جوجه مرغم پای چپش خیلی درد میکنه و کج کج راه میره
    چیکار کنم
    چی بهشون بدم که هم مقوی باشه نیازهاشون برطرف شه وهم دیگه جاییشون درد نگیره وهم زود بزرگ شن

    1. haaland

  6. بنیامین

    به جوجم چی بدم تقویت بشه؟؟؟؟

    1. به جوجت مولتی ویتامین و کلسیم بده

  7. سلام من ده تا جوجه یک ماه خریدم،هدفم برای تولید تخم مرغ است.
    میشه یه غذایی معرفی کنی؟
    و اینکه اگه حشراتی مثل مورچه و عنکبوت وحتی رتیل بخورند

  8. سلام من دوتا جوجه دارم که نمیدونم چند ماه شونه
    و میخواستم بگم که چی بدم که زود بزرگ شن

  9. جوجه کوچیک برای دخترم خریدم اما مدتی هست که مدفدع خودش رو میخوره حدود ۱ماه میشه که خریدم براش بیشتر بهش سبزی‌جات و سیب زمینی و بلغور گندم میدم ولی از مدفوع خواری جوجه خیلی ناراحتم چیکار کنم

  10. سلام دمای سالن باید چقدر باشه

  11. امیررضا

    سلام جوجم نمیدونم چرا یه جا کز میکنه و چشماش رو میبنده چیکار کنم و اینکه ۲۲ روزه شونه

  12. غذای جوجه مرغ چیه. میشه بهش نان خورد شده داد؟ سه تا جوجه یک هفته ای هستن

    1. سلام بله میتونید نون هارو تو یه ظرف بزارین و مقدار کمی آب بهش اضافه کنید

  13. سلام به اون پایی که درد میکنه روغن زیتون بمال خوب میشه و بهشون تخم مرغ آپز بده براشون مفیده و براشون خاک فراهم کن اگه حیاط یا باغچه ندارین خاک جمع کن از بیرون و بعد سافی کن تا سنگ هاش خارج بشن بعد بریز جایی که نگه میداریشون تا زود رشد کنن جوجه های منم این چیزارو براش فراهم کردم😊😉

  14. سلام مریض هستن آب رو با قرص یا شربت استامینفون حل کن بده بهشون البته قرص رو نصف کن و اگه شربت هست ۳ قطره بیریز توی آب و از اب جوش بهشون بده راستی اول باید سرد بشه آب
    حتماً این کترو کن تا خوب بشن راستی برای سرحال شدنشون آب با شکر یا قند هم میشه داد بهشون جوجه های منم اینجوری بودن قبلاً اما این کارو کردم خوب شدن🙂

  15. سلام میتونیم برای تامین کلسیم جوجه از مقدار کمی پودر پوسته ی تخم مرغ در غذاش استفاده کنیم؟

  16. سلام میتونیم برای تامین کلسیم جوجه از مقدار کمی پودر پوسته ی تخم مرغ در غذاش استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

2 × چهار =