عمل ستر و هچر در جوجه کشی

عمل ستر و هچر در جوجه کشی

عمل ستر و هچر در جوجه کشی

بازدیدها : 1768 بازدید

در این مقاله میخواهیم در مورد عمل ستر و هچر در جوجه کشی و چگونگی انجام آن مطالبی را برای شما بازگو کنیم. کسانی که میخواهند وارد حوضه ی انکوباسیون شوند حتما باید درباره ی ستر و هچر و تفاوت های بین آن چیزهایی بدانند.

تعریف عمل ستر و هچر

طول دوره جوجه کشی در پرندگان مختلف متفاوت است بعنوان مثال زمان جوجه کشی برای تخم مرغ ۲۱ روز می باشد که از این ۲۱ روز هجده روز اولیه را دوره ستر می نامند و سه روز آخر دوره ی هچر می نامند.

در برخی از دستگاههای جوجه کشی عمل ستر و تغییر وضعیت به هچر به صورت اتوماتیک و توسط خود دستگاه انجام می شود اما در نمونه های دیگر توسط شخص انجام می شود.

نطفه جوجه داخل تخم در دوره ستر به اندازه مناسب رشد کرده و برای خروج از پوسته آماده می شود که در زمان هچر گردش دستگاه متوقف می شود و برای خروج راحت تخم ها صورت می گیرد. که بسته به نوع تخم پرنده رطوبت و دمای دستگاه افزایش می یابد.

شانه ستری دستگاه و سبد هچ دستگاه جوجه کشی برای عملیات ستر و هچ می باشد که در مرحله ستر تخم های نطفه دار را بر روی شانه های مخصوص تخم ها قرار می دهند که این شانه ها بسته به نوع تخم پرنده متفاوتند، بعد از اتمام مرحله ی ستر و هنگام هچ باید تخم ها را در داخل سبد های مخصوص که سبد هچر نامیده می شوند قرار داد تا مانع از بروز تلفات ناشی از افتادن جوجه ها به کف دستگاه جوجه کشی شود.

 

عوامل موثر در زمان ستر و هجر:

نوع تخم پرنده در جوجه کشی

دما در هچر در زمانبندی جوجه کشی

توقف گردش در زمانبندی جوجه کشی

درصد رطوبت در ستر در زمانبندی جوجه کشی

دما در ستر در زمانبندی جوجه کشی

2 دیدگاه

  1. چطوری دستگاه جوجه کشی راروی هچر تنظیم کنیم

    1. Author

      با سلام
      لطفا جهت مشاوره با شماره ۰۹۱۵۶۶۲۵۶۶۱ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

دو × پنج =