نحوه پرروش غاز

نحوه پرروش غاز

نحوه پرروش غاز

بازدیدها : 1326 بازدید

در پرروش غاز زمانی که تخم ها را درون دستگاه جوجه کشی قرار می دهید باید به این نکته توجه کنید که دمای فضا نباید تغییر کند. در صورتی که شک دمایی ایجاد شود باعث از بین رفتن جوجه ها می شود. پس از تولد جوجه و رشد متناسب آن ها زمانی که می خواهید آن ها را به داخل رودخانه یا فضای بیرون رها کنید باید ۲۴ ساعت قبل دمای محیط داخل کم کم با محیط بیرون تطبیق پیدا کند .
محیط پرروش غاز
برای پرورش غاز ها باید توجه ویژه به غاز های جوان داشت . در مدت پرورش کنترل های مداوم از جمله اندازه گیری دما , تهیه خوراک بهداشتی , جلوگیری از خوردن آب راکد و … را بر روی غاز های جوان داشته باشید.

برای پرروش غاز ها باید از جاهای خشک و تمیز استفاده کرد و حرارت محیط نگهداری باید در حد استاندارد باشد. اگر دمای محیط تغییر کند باعث می شود تا جوجه های گوشتی از بین بروند و ضرر بزرگی را پرورش دهنده متحمل شود.

منابع انرژی که سیستم گرمایشی می تواند از آن استفاده کند شامل : برق , نفت و گاز طبیعی است.

محیط پرروش غاز

یک نفر به عنوان نگهبان باید در ۲ تا ۳ روز اول از غاز ها مراقبت کند. محیطی که برای پرورش در نظر می گیرید بهتر است به شکل دایره باشد تا پرنده نتواند به یک گوشه بپرد.

به طور متوسط تراکم پرنده ها در هر متر مربع نباید از ۱۴ تا ۲۰ پرنده در هفته اول بیشتر شود , این تعداد در هفته دوم باید ۷ تا ۱۴ عدد و در هفته سوم ۴ تا ۵ عدد باید باشد.

اگر در هوای بارانی این پرنده را پرورش می دهید نباید تا ۵ هفته اول در بارندگی های سنگین آن ها را به بیرون ببرید . پرنده باید در مکان کاملا محافظت شده پرورش پیدا کند.

نحوه تغذیه در پرورش غاز

آب پرنده باید در ظرف های مخصوص قرار گیرد و غذایی که برای آن ها در نظر گرفته شده است به صورت پودری و یا گلوله های کوچک قابل خوردن برایشان باشد.

مواد غذایی که برای غازها در نظر گرفته می شود باید از ۱۶ تا ۱۸ درصد پروتئین خام استفاده کرد و میزان انرژی که به دست می آورد بین ۶۰۰ تا ۲.۹۰۰ کیلو کالری خواهد بود. اگر نتوانستید غذای غاز را در بازار پیدا کنید می توانید از پروتئین های مرغی موجود در بازار یا غذا های مشابه استفاده کنید.

در اکثر کشورهای فقیر وکم درآمد کشاورزان یا دام داران از خوراکی های جایگزین استفاده میکنند مثل : غلات.چمن تازه ی خرد شده.

با این روند تغذیه معمولا با رشد خیلی کمی از غاز ها مواجه میشویم .مگر اینکه مکمل غذایی مانند:سویا ,دانه ,پنبه,یا بادام زمینی استفاده کرد.

جوجه ها در این دوره بین ۸تا ۷ لیتر آب مصرفی می کنند و اگر در خوراک آن ها گیاهانی چون نعنا و شبدر سفید ,کلم و… ریخته شود مقدار آب مصرفی تا ۲۰ در صد کاهش پیدا می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

2 × دو =