نکات مهم جوجه کشی

نکات مهم جوجه کشی

نکات مهم جوجه کشی

بازدیدها : 784 بازدید

به تخم مرغی که می خواهید برای جوجه کشی انتخاب کنید، مطمئن شوید که تخم مرغ های بارور را از پرنده های سالم و قوی انتخاب کنید

بهترین تخم مرغ را انتخاب کنید

انتخاب تخم مرغ های با کیفیت پایین احتمال جوجه آوری کمی دارند، شما باید تخم مرغ هایی را انتخاب کنید که به شکل کامل و بافت مناسب هستند و از آنهایی که دارای توده ها یا ریزه ها یا پوسته های نازک و همچنین تخم مرغ های زیادکوچک هستند را انتخاب نکنید.

دستگاه جوجه کشی مناسب انتخاب کنید

انواع دستگاههای جوجه کشی در بازار وجود دارند اما انتخاب دستگاه جوجه کشی مناسب امری بسیار مهم در جوجه کشی است، دستگاه جوجه کشی شما باید دارای کنترل دما و رطوبت بسیار دقیق و قدرتمند باشدزیرا درجه حرارت و رطوبت محیط برای تخم مرغ بسیار اهمیت دارد.

آماده سازی دستگاه جوجه کشی

از آنجایی که انکوباتور مسئول کمک به ایجاد زندگی جدید است، شما باید مطمئن شوید که این کار بدرستی انجام می پذیرد.

مطمئن شوید که دستگاه شما کاملا تمیز و ضد عفونی است و قبل استفاده باید کاملا خشک باشد، اطمینان حاصل کنید که مکان مناسب برای نگهداری دستگاه جوجه کشی خود را در طول این دوره انتخاب کرده اید – از نور مستقیم خورشید یا مکان هایی که درجه حرارت آن تغییر می کند، و همچنین از مکان هایی که به آسانی می توان آنها را خراب کرد، اجتناب کنید. در صورت امکان،دستگاه خود را برای یک هفته قبل از قرار دادن تخم مرغ در داخل دستگاه جوجه کشی (یا حداقل ۲۴ ساعت) روشن کنید، زیرا این امر به شما اجازه می دهد دقیقا ببینید که در داخل انکوباتور چه چیزی در حال انجام است، به شما اجازه ست کردن تنظیمات را می دهد.

گرما و رطوبت کلید است!

حفظ گرما و رطوبت مناسب داخل دستگاه شما، مهمترین بخش پروسه است. درجه حرارت و رطوبت می تواند یک شوک موفق و یا یک کابوس خنک کننده باشد، بنابراین مهم است که با استفاده از دماسنج و رطوبت سنج دقیقا تحت نظارت باشند. دمای انکوباتور مطلوب به ترتیب ۳۷.۵ درجه سانتیگراد است و رطوبت باید تا حدود ۲-۳-۵ روز در حدود٪ ۵۰-۵۵ باشد، در صورتی که در طی فرآیند هچ باید ۷۰ تا ۷۵ درصد نوسان داشته باشد (این می تواند بسته به مدل دستگاه جوجه کشی شما متفاوت باشد ، پس مطمئن شوید که از قبل آن را بررسی کنید). اگر نیاز به افزایش یا کاهش رطوبت در انکوباتور خود دارید، باید دریچه ها را به ترتیب تنظیم کنید، یا آب را به صورت لازم اضافه کنید یا آن را بردارید. دما و رطوبت محیط خارج، می تواند محیط داخل دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین مطمئن شوید که دستگاه در یک منطقه کنترل شده نگه داشته شده است.
نکاتی درباره چرخاندن تخم ها

اکثر دستگاه های جوجه کشی خوب با یک نوسان اتوماتیک تخم مرغ مجهز خواهند شد که هر یک تا دو ساعت تخم مرغ را می چرخاند. اگر دستگاه جوجه کشی شما این قابلیت را نداشته باشد، مجبورید این کار را خودتان انجام دهید، هرچند هر دو ساعت یکبار عملی نیست، بنابراین سه تا پنج بار در روز مناسب است. چرخش برای جلوگیری از چسبیدن پوسته به تخم مرغ انجام می شود، بنابراین مهم است که آنها را در هفته اول (۵ بار در روز) یا بیشتر بچرخانند.

کندلینگ صحیح

بهترین روزهای کندلینگ روزهای ۷، ۱۴ و ۱۸ برای نظارت بر رشد جنین است.عمل کندلینگ باید به سرعت انجام شود، بنابراین نباید تخم مرغ برای مدت طولانی خارج از دستگاه نگهداری کنید و مطمئن شوید که شما می دانید که چه چیزی برای سرعت بخشیدن به روند مورد نیاز است. اگر تخم مرغ به طور طبیعی رشد می کند، باید بتوانید یک نقطه تاریک را با رگه هایی که از ان خارج می شود مشاهده می کنید مشاهده کنید.

لذت بردن از تجربه!

پرورش جوجه ها و یادگیری جوجه کشی یک تجربه ی فوق العاده ی ارزشمند و عالی است به یاد داشته باشید از این دوره واقعا هیجان انگیز لذت ببرید. استقبال از زندگی جدید!

شرکت طیوران صنعت فاخته تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی و مشاور در امور جوجه کشی می باشد شما همواره می توانید از طریق ارسال پیام و یا تماس تلفنی جهت مشاوره با ما در ارتباط باشید. فرم‌ ثبت پیشنهاد و انتقاد نیز، راهی سریع برای انتقال نظرها و درخواست‌های شماست.

اگر نیازمند دستگاه جوجه کشی می باشید قبل از خرید با ما مشاوره کنید و برای مشاهده انواع دستگاهها با جزئیات می توانید به صفحه محصولات ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

شانزده − 11 =