پرورش بلدرچین گوشتی

پرورش بلدرچین گوشتی

پرورش بلدرچین گوشتی

بازدیدها : 1431 بازدید

پرورش بلدرچین گوشتی به دو روش برروی بستر و یا در قفس قابل انجام است. قفس ها جهت پرورش تا هشت طبقه ساخته می‌شوند. که دارای ارتفاع بیست سانتیمتر و مساحت آن حدود۰/۵ تا ۰/۸ مترمربع است.
هر جوجه بلدرچین به حدود ۱۵۰ سانتیمتر مربع فضا نیاز دارد. بنابراین در چنین قفس‌هایی تعداد سی تا چهل جوجه بلدرچین می تواند قرار گیرد. آبخوری و دان خوری در قفس ها وجود دارد.

پرورش بلدرچین در قفس بهتر از پرورش در بستر است، زیرا در یک فضای کم قفس می‌توانیم تعداد بیشتری جوجه بلدرچین گوشتی نگهداری کنیم. اما باید توجه داشت به دلیل فضای کم و تعداد زیاذ بلدرچین باید بطور مرتب به آنها رسیدگی کرد و بطور مرتب هوای تازه وارد محیط کرد این کار برای کاهش حرارت اضافی محیط و گازهای مضر می باشد. دمای سالن پرورش جوجه بلدرچین در روز اول باید ۳۵ درجه سانتیگراد باشد. سپس هر چهار روز یک بار، سه درجه سانتیگراد دما کم می‌شود تا به بیست و یک تا بیست و دو درجه سانتیگراد برسد. شرایط نور طی دو هفته اول باید به صورت تمام وقت یعنی ۲۴ ساعته باشد. پس از دو هفته مدت ۱۲ ساعت در روز نیاز به نور خواهد بود.

بهتر است تفکیک جنسیت شود و جوجه بلدرچین‌های نر و ماده به صورت جدا نگهداری شوند. وقتی بلدرچین‌ها به سن دو تا سه هفتگی می‌رسند، می‌توان نر و ماده را از هم تشخیص داد. تفاوت آنها در رنگ پرهایشان است که در این سن پرهای سینه نرها به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای است. ماده‌ها نیز دارای پرهای سینه‌ای به رنگ خاکستری با خال‌های سیاه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

بیست − هفت =