تمیز کردن تخم قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی

تمیز کردن تخم قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی

تمیز کردن تخم قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی

بازدیدها : 3718 بازدید

تمیز کردن تخم پرندگان

در این متن و ویدیو توضیحات کاملی در زمینه تمیز کردن تخم پرندگان قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی خواهیم داد.

شست و شوی تخم با آب

سوالی که بسیار پرسیده میشود اینکه آیا امکان تمیز کردن و شست و شوی تخم ها با آب وجود دارد؟ یا اینکه به چه روش هایی میتوان تخم ها را قبل از گذاشتن در دستگاه جوجه کشی تمیز کرد؟

هنگامی که تخم از بدن پرنده خارج میشود رطوبت خاصی روی تخم وجود دارد که از رحم پرنده روی تخم قرار میگیرد و به آن فلور میکروبی گفته میشود. روی پوسته تخم ها منافذ باز بسیاری وجود دارد که این فلور میکروبی باعث بسته شده آن ها و در نتیجه جلوگیری از نفوذ آلودگی به داخل تخم میشود.یکی از حلال های فلور میکروبی آب است و در نتیجه با شستن تخم ها با آب این فلور از بین رفته و باعث نفوذ میکروب ها به داخل تخم میشود.بنابراین شست و شوی تخم ها اصلا روش مناسبی نیست.

بیشتر بخوانید  نگهداری تخم نطفه دار قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی

روش صحیح تمیز کردن تخم قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی

یکی از روش های صحیح برای تمیز کردن تخم پرندگان برای استفاده داخل دستگاه جوجه کشی این است که روزی که قرار است تخم پرنده داخل دستگاه جوجه کشی قرار بگیرد با استفاده از یک دستمال خشک یا با استفاده از سمباده های بسیار نرم آلودگی روی تخم را تمیز کنیم و بعد از آن حتما یک مسواک نرم روی پوسته بکشیم.دلیل این کار هم این است که پس از سمباده زدن روی پوسته تخم  پودرهای آهکی و کلسیم که از روی پوسته جدا میشود منافذ تنفسی تخم را میبندد و استفاده از مسواک نرم باعث باز شدن این حفره ها میشود.

بیشتر بخوانید  دستگاه جوجه کشی + خرید بهترین دستگاه جوجه کشی + قیمت دستگاه جوجه کشی

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

هجده − دو =