چند راهکار علمی برای هچ بالای 90 درصد

چند راهکار علمی برای هچ بالای 90 درصد

چند راهکار علمی برای هچ بالای 90 درصد

بازدیدها : 754 بازدید

یکی از پر تکرار ترین و مهم ترین سوال ها در جوجه کشی پرسیدن مقدار درصد هچ یک دستگاه است! بسیاری از همراهان و مشتریان فاخته این سوال را همواره مطرح میکنند بدون اینکه بدانند این سوال درستی نیست. در این مقاله چند راهکار علمی برای هچ بالای 90 درصد به شما معرفی میکنیم.

هیچ شرکتی هچ دستگاه خود را 60 ، 70 یا حتی 80 درصد اعلام نمیکند و مشتریان معمولا با جواب های بالای 90 درصد روبه رو میشوند.

اما چگونه میتوان این موضوع را راستی آزمایی و امتحان کرد؟

در این مقاله با این موارد آشنا میشویم:

  • راستی آزمایی هچ
  • خرید یک دستگاه جوجه کشی
  • چند راهکار علمی برای هچ بالای 90 درصد

در قدم اول از متصدی و یا فروشنده بخواهید همه نقاط دستگاه را برای شما تست کنند و از دماسنج های معتبر و درستی استفاده کنند. برای شما فیلم گرفته و ارسال کنند

یادتان باشد دستگاهی که از نظر رطوبت و دما اختلاف پتانسیل زیادی داشته باشد برای هچ و  جوجه کشی مناسب نیست  

دستگاهی که در کالیبراسیون اختلاف دمای زیادی داشته باشد قابلیت هچ بالای 90 درصد را نخواهد داشت و ممکن است حتی قسمت هایی از این دستگاه به مشکل بخورد.

مثلا قسمت های بالا و پایین مشکل بخورد یا آن ها سالم باشند و  قسمت وسط دستگاه به مشکل بخورد. 

این دستگاه عملا در ساختار مشکل دارد و با عوض کردن یا تعمیر کردن کنترلر ها حل نمیشود. 

این مشکلات مربوط به طراحی داخلی دستگاه است و این دستگاه در لوله کشی و گردش هوا مشکل دارد بنابراین نمی تواند هوا را به خوبی بین طبقات جریان بدهد و اختلاف هوا و اختلاف دما را به حداقل برساند.

چند راهکار علمی برای هچ بالای 90 درصد

برا خرید یک دستگاه جوجه کشی خوب نکات زیر را رعایت کنید:

ترجیحا خرید حضوری داشته باشید:

خودتان به مجموعه بروید و مراحل تست دستگاه را شخصا و به صورت حضوری انجام دهید.

دستگاه را حتما تست کنید:

اگر در شهرستان هستید یا امکان خرید حضوری ندارید حتما فیلم تست دستگاه را از فروشنده درخواست کنید. و کالیبراسیون دستگاه را با دماسنج های متفاوت امتحان کنید.

ابزار مناسب تهیه کنید.

ابزار مناسب کالیبراسیون را تهیه کنید و بلافاصله پس از خرید دستگاه را تست کنید و از گردش هوا و کالیبره دستگاه مطمئن شوید.

چند راهکار علمی برای هچ بالای 90 درصد

کیفیت، سلامت و رژیم غذایی دام های پرورشی

تمام نکات بالا بر کیفیت تخم‌هایی که در حال جوجه‌کشی هستید تأثیر زیادی خواهد داشت. 

اطمینان حاصل کنید که تخم‌های بارور خود را از یک پرورش‌دهنده قابل اعتماد که دارای خطوط خونی خوبی است و به پرندگان خود تغذیه سالم می‌دهد، تهیه می‌کنید.

شرایطی که پرندگان در آن نگهداری می شوند، به شما خواهد گفت که آیا از جوجه های پرورشی به خوبی مراقبت می شود یا خیر.

به یاد داشته باشید که وقتی تخم گذاشته می شود، هیچ کاری نمی توانید برای بهبود آن انجام دهید.

چند راهکار علمی برای هچ بالای 90 درصد

نگهداری تخم مرغ و سن تخم مرغ

تخم‌هایی که در پست ارسال می‌شوند، نرخ هچ پایینی را به شما می‌دهند. آنها را به اطراف می زنند، زیر آفتاب می گذارند و معلوم نیست چند وقته هستند!. هرگز هچ ضعیف از تخم مرغ های پست شده را به گردن تکنیک های جوجه کشی خود نیندازید.

تخم مرغ هایی که در دستگاه قرار میدهید حداکثر باید بین 8 الی 10 روز باشند هر چه سن آنها افزایش یابد درصد هچ شما کاهش پیدا میکند.

دستگاه جوجه کشی با کیفیت

در ابتدای مقاله به طور کاملی درباره این قسمت توضیح دادیم اگر همه نکات بالا را رعایت کنید میتوانید مطمئن باشید که یک دستگاه جوجه کشی خوب و عالی خواهید داشت.

هنگامی که دستگاه جوجه کشی خود را دریافت کردید، مطمئن شوید که آن را دقیقاً مطابق دستورالعمل تنظیم کرده اید، زیرا اکثر مدل ها در طول سالیان متمادی آزمایش و تکمیل شده اند و بنابراین پیروی از دستورالعمل های سازنده، بهترین عملکرد را از دستگاه خود دریافت خواهید کرد.

همچنین دستگاه جوجه کشی خود را در اتاقی قرار دهید که دماهای نوسانی نداشته باشد و از نور مستقیم خورشید دور باشد. خوب است که همه آن را تنظیم کنید، کانال های آب را طبق دستورالعمل پر کنید و سپس آن را وصل کنید و قبل از گذاشتن تخم مرغ ها به مدت 24 ساعت یا حداقل یک شبه کار کنید. و کالیبراسیون را انجام دهید.  به این ترتیب می توانید تنظیمات را زیر نظر بگیرید و بدانید که تخم مرغ ها را در محیطی عالی قرار می دهید.

درجه حرارت

یکی دیگر از جنبه های حیاتی در این فرآیند دما است. قبل از هر چیز باید به خاطر داشته باشید که همه دستگاه ها برای حفظ دمای تنظیم شده در یک سطح مشخص طراحی شده اند، 37.5 درجه سانتیگراد به طور کلی دمای ایده آل در نظر گرفته می شود، اگرچه برخی افراد استدلال می کنند که کمی بالاتر بهتر است. یک بار دیگر، دستورالعمل‌های دستگاه جوجه کشی  را چک کنید تا مطمئن شوید اشتباه نمیکنید.

همیشه به یاد داشته باشید که اگر اتاق گرمتر از داخل دستگاه جوجه کشی باشد، دستگاه جوجه کشی نمی تواند حرارت را کاهش دهد. بعضی از مشتریان تماس میگیرند و میگویند که دمای دستگاه جوجه کشی بسیار بالا رفته است و دستگاه خراب است. این طور نیست. 

چند راهکار علمی برای هچ بالای 90 درصد

رطوبت

یک اشتباه بزرگ این است که همیشه در دستگاه جوجه کشی را باز کنید تا تخم ها را بررسی کنید. این هر بار شرایط را به هم می زند و نرخ جوجه کشی شما را پایین میآورد. 

دستگاه های دستی باید برای چرخاندن تخم ها باز شوند، اما مطمئن شوید که دستگاه را فقط برای حداقل زمان مورد نیاز باز کنید.

آب ولرم نه سرد هم اضافه کنید. اگر کانال ها را با آب سرد یخ زده پر کنید، احتمالاً یک ساعت یا بیشتر طول می کشد تا دستگاه جوجه کشی دوباره در دمای/رطوبت ایده آل قرار گیرد، که آن چیزی نیست که شما می خواهید.

چرخاندن تخم 

در صورت چرخاندن دستی تخم ، علامت ضربدر (X) را در یک طرف و (0) در طرف دیگر با مداد سربی خاکستری یا مشابه آن بنویسید. به این ترتیب همیشه می‌دانید که در حین انجام این کار کدام تخم‌مرغ برگردانده شده‌اند. سپس همه ضربدرها را صبح و همه را در شب پایین بیاورید. چرخش سوم در وسط روز (در صورت امکان) نیز می تواند ایده خوبی باشد.

اگر دستگاه جوجه کشی دارید که تخم ها را می چرخاند. مطمئن شوید که همه تخم‌ها می‌توانند آزادانه بچرخند. برخی ممکن است گیر کنند، بنابراین فقط مراقب آنها باشید. حتی ممکن است X و 0 را روی تخم‌ها نیز قرار دهید تا بتوانید ببینید که همه تخم‌ها به طور یکنواخت در حال چرخش هستند.

روش “تکان دادن” روش ترجیحی من برای چرخاندن تخم مرغ است. انتهای نقطه ای پایین تخم ها توسط دستگاه به عقب و جلو تکان داده می شود. این یک راه اثبات احمقانه برای اطمینان از جابجایی یکنواخت تخم‌مرغ‌ها است، نیازی به علامت‌گذاری آنها نیست زیرا همه اینها به طور خودکار اتفاق می‌افتد.

تخم‌ها را به هر سمتی که می‌چرخانید، به یاد داشته باشید که 2 تا 3 روز قبل از روز تفریخ آن‌ها را نچرخانید و آن‌ها را کنار خود بگذارید.

کلام آخر

دستگاه جوجه کشی خود را در وضعیت خوبی نگه دارید. آن را در صورت عدم استفاده مجدد در جعبه و در جای خشک نگهداری کنید. همچنین یادتان باشد که چند قطعه یدکی در دسترس داشته باشید، فقط در صورتی که چیزی درست در زمان حیاتی از کار بیفتد. اواسط جوجه کشی!!

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که اگر همه چیز به خوبی پیش نرفت خیلی ناامید نشوید. همه اینها یک روند یادگیری است . خوب مشاهده کنید و سپس تغییرات و تغییراتی را برای بهبود قابلیت جوجه کشی در دفعه بعد انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام فاخته مراجعه کنید

.companyfaakhte

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

17 − 12 =