نگهداری تخم نطفه دار قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی

دمای مناسب نگه ه داری تخم پرندگان

نگهداری تخم نطفه دار قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی

بازدیدها : 4074 بازدید

نگه داری تخم نطفه دار پرندگان

در کل با گرم تر شدن هوا مبحث نگه داری تخم نطفه دار قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی از دو جهت حائز اهمیت و توجه میباشد. یکی بحث تبخیر تخم و دیگری موضوع رشد جنین در داخل تخم.

چند محدوده دمایی را باید در نظر بگیریم:

  • محدوده دمایی 10- درجه سانتیگراد که دمای یخچالی است و دمای مناسبی برای نگهداری تخم ها نیست و در این دما جنین از بین خواهد رفت.
  • دمای 10 تا 15 درجه سانتیگراد در حقیقت دمای بانک تخم محسوب میشود و دمای نگهداری جنین هست. در این دما برای نگهداری از تخم نطفه دار قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی باید رطوبت 30 تا 40 درصد را داشته باشیم. در دمای پایین میزان تبخیر تخم کم خواهد بود و با وجود رطوبت کم ، فلور میکروبی دور تخم از بین نخواهد رفت و این امر به کاهش تبخیر تخم کمک میکند.عموما بهترین دما برای نگه داری تخم ها دمای 12 درجه سانتیگراد است.
بیشتر بخوانید  تمیز کردن تخم قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی
  • دمای بین 15 تا 17 درجه سانتیگراد که دمای خط ریسک محسوب میشود ، احتمال رشد جنین در این دما هم وجود دارد ، در این حالت و این دما حتما نیاز به رطوبت بالا  (رطوبت بین 50 تا 60 درصد ) و همینطور چرخش تخم ها وجود دارد. در این حالت به دلیل بالا بودن رطوبت فلور میکروبی از بین میرود و ضد عفونی تخم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • دمای بالای 17 درجه سانتیگراد که دمای مناسبی برای نگهداری تخم ها قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی نیست.
بیشتر بخوانید  دستگاه جوجه کشی + خرید بهترین دستگاه جوجه کشی + قیمت دستگاه جوجه کشی

1 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب
    دستگاه من بلدرچين گذاشتم تایمر رو15 روزه ولی نرفته رو هچر لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

نوزده − 16 =