دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی

دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی

دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی

بازدیدها : 1044 بازدید

متأسفانه هستند افرادی سود جو و مال طلب که برای کم کردن هزینه های تولید کیفیت را فدای ارزانی میکنند و هم چنان در حال ساخت دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی میباشند و برای این افراد سلامت جامعه و موجودات اهمیتی ندارد.

با توجه به پیشرفت بشر در زمینه تکنولوژی و ساخت ماشین آلات اتوماتیک و افزایش راندمان و کیفیت در تولید محصول ،صنعت جوجه کشی هم از این پیشرفت مستثنی نبوده و هر روزه در حال پیشرفت میباشد و باعث شده است تولید ماشین جوجه کشی بدنه فلزی منسوخ شود.

چرا دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی منسوخ شده است؟

اگر با دقت به تصویر زیر توجه کنید دستگاه به مرور زمان دچار زنگ زدگی و فرسودگی شده است. حال سوال اینجاست که مگر بدنه دستگاه جوجه کشی گالوانیزه و رنگ کوره ای و ضد زنگ نشده است ؟ پس چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟

چرا دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی منسوخ شده

پاسخ: با توجه به نیاز جنین در تخم ها دمای داخل دستگاه بین ۳۷ تا ۳۸ درجه میباشد و از رطوبت بالایی برخوردار است این رطوبت بالا برای پوشش فلزی مناسب نمیباشد و باعث خوردگی و زنگ زدگی میشود. اما متأسفانه هنوز هم شاهد تولید این دستگاه ها در داخل کشور هستیم و این گونه افراد هیچ توجهی به تذکرات مدیران این صنعت ندارند و پیوسته به فکر سود جویی بیشتر میباشند.

معایب استفاده از دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی چیست؟

افزایش مصرف برق

فلز رسانای خوبی برای دما و رطوبت میباشد بنابراین دما و رطوبت درداخل دستگاه جوجه کشی به راحتی به بیرون منتقل میشود و باعث مصرف برق بیشتری میشود.

افزایش میکروب و کاهش جوجه در آوری

پوسیدگی و خوردگی های موجود در بدنه فلزی دستگاه بستری مناسب برای جذب و رشد میکروب ها میباشد، میکروب ها در شرایط دمایی و رطوبت ایده آل داخل دستگاه رشد کرده و هنگامی که پوسته تخم نازک میشود به داخل تخم نفوذ کرده و جوجه های در حال رشد را بیمار میکنند و به این ترتیب به صوت مستقیم بر راندمان تولید و مرگ و میر جوجه ها تأثیر میگذارند.

عدم شستشو و نظافت پس از هر مرحله جوجه کشی

معمولأ پس از پایان جوجه کشی بدنه داخلی و بیرونی ماشین جوجه کشی شسته و تمیز میشود ولی هنگامی که دستگاه دارای پوسیدگی و زنگ زدگی باشد اکثر استفاده کنندگان از شستشوی دستگاه بدنه فلزی امتناع میکنند. این امر راندمان جوجه درآوری را کاهش میدهد.

کج و لق شدن درب دستگاه

پوسیدگی و زنگ زدگی باعث خارج شدن تعادل درب دستگاه میشود. سنگینی پایین درب نسبت به بالای در باعث کج شدن درب و بسته نشدن کامل و در نتیجه خارج شدن دما و رطوبت خواهد شد، در نتیجه دستگاه حات عایق بودن خود را از دست میدهد و راندمان جوجه کشی به صفر خواهد رسید.

حل مشکل ؟

استفاده از ماده پلاستیکی ضد رطوبت و ضد زنگ و پوسیدگی با مقاومت بالا در برابر حرارت بنام PVC راه حلی بودکه کارخانه های سازنده در پیش گرفتند.

pvc سه لایه

گروه طیوران صنعت فاخته اولین شرکتی بود که توانست از pvc سه لایه با به قطر 16 میلی متر و با تراکم بالا، در بدنه دستگاه جوجه کشی خود استفاده کند و سپس سایر شرکت ها اقدام به نمونه برداری از این ایده ی شرکت فاخته نمودند.

شستشوی دستگاه جوجه کشی PVC به سهولت انجام میشود و همین امر مانع از نفوذ و تجمع میکروب ها و آلودگی ها به داخل ماشین جوجه کشی میشود. استفاده از دستگاه جوجه کشی PVC دو جداره عایق بسیار خوب دما و حرارت میشود و مصرف برق به طور چشمگیری کاهش میدهد. و در صورت قطع برق دما و رطوبت را میتواند به مدت چند ساعت در داخل دستگاه برای تخم ها نگهدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

هجده − هفده =