راندمان بالای ۹۵ درصد در جوجه کشی

راندمان بالای ۹۵ درصد در جوجه کشی

راندمان بالای ۹۵ درصد در جوجه کشی

بازدیدها : 859 بازدید

راهکارهایی برای بالا بردن، راندمان جوجه کشی برایتان بیان خواهیم کرد که هیچ جای دیگه گیرتون نمیاد، این مقاله رو بخون تا درصد هچ، جوجه کشیت رو بالا ببری
عوامل زیادی باید دست در دست هم دهند تا ما، به راندمان بالای ۹۵ درصد در جوجه کشی دست پیدا کنیم، ما در این مقاله قدم به قدم، تمام موارد را بیان خواهیم کرد.

۱-دستگاه جوجه کشی:

نوع دستگاه جوجه کشی، مهمترین عامل برای رسیدن به راندمان مطلوب است، متاسفانه اگر دستگاه دقیقی نداشته باشید، هرچقدر هم که در سایر موارد، تلاش کنید، به راندمان بالا نخواهید رسید. در مقاله ی جداگانه ای، ویژگی های یک دستگاه جوجه کشی خوب را بیان کرده ایم.

خدا را شاکریم، که مشتریانی که از دستگاه جوجه کشی فاخته، استفاده میکنند، توانسته اند به راندمان بالای ۹۵درصد دست پیداکنند.

۲-تخم هایی که داخل دستگاه میگذارید:

متاسفانه برخی از افراد گمان میکنند، هر تخمی را که داخل دستگاه جوجه کشی میگذارند، باید حتما جوجه شود، اما اینچنین نیست و تخم هایی که داخل دستگاه گذاشته میشود، باید ویژگی هایی داشته باشد، که در ادامه بیان میکنیم.

نطفه دار باشند

تخمی که داخل دستگاه میگذارید، حتما باید نطفا دار باشد، و این نطفه هرچقدر قویتر باشد درصد هچ بالاتر میرود. متاسفانه برخی از گله ها، تخم هایی با نطفه های ضعیفی دارند، که این نکته باعث میشود،راندمان پایین بیاید. توصیه میکنم عوامل موثر در نطفه دار شدن تخم را بدانید تا کیفیت تخم های تولیدی خود را بالا ببرید.

گرما ندیده باشند.

متاسفانه، یک باور غلط وجود دارد، برخی فکر میکنند، قبل از اینکه تخم ها را داخل دستگاه بچینند، باید آن ها را در جای گرم نگهداری کنند، اما این یک اشتباه بزرگ است، تخم ها را حتما حتما در جای سرد نگهداری کنید.

تخم ها را نشویید.

یک اشتباه دیگر که برخی دوستان مرتکب میشوند این است: تخم ها را میشویند، این کار باعث میشود که پوسته ی تخم خیس شود، این توصیه را حتما جدی بگیرید: تخم هارا نشویید اما برای رفع کثیفی های رو تخم، از یک دستمال زبر استفاده کنید.

۳- محیط جوجه کشی:

محیط جوجه کشی، نیز ویژگی هایی دارد که اینجا به اختصار برایتان توضیح خواهیم داد.

دمای محیط باید بین ۲۰ تا ۲۵ درجه باشد، اگر فضایی که در آن جوجه کشی میکنید، بسیار بزرگ و وسیع بود که نیاز به سیستم تهویه ی آنچنانی، ندارد، اما اگر محیط خیلی بزرگ نیست، باید یک سیستم تهویه ی مناسب را برای آن در نظر بگیرید، زیرا گاز co۲ نباید در محیط باقی بمانند، چون ممکن است، باعث خفگی جوجه ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

3 × دو =