راهنمای جامع جوجه کشی

راهنمای جامع جوجه کشی

راهنمای جامع جوجه کشی

بازدیدها : 2044 بازدید

امروزه با به کار گیری جوجه کشی مصنوعی، پرورش پرندگان، بخصوص پرندگان اهلی رونق فراوانی پیدا کرده است و در واقع به شغل و منبع درآمد قشر کثیری از جامعه تبدیل شده است، برای شروع این کسب و کار، کسب دانش و آگاهی ضروری است بنابراین خواندن مقاله ی راهنمای جامع جوجه کشی خالی از لطف نیست.

این مقاله رو برای کسایی که میخوان جوجه کشی رو شروع کنند، آماده کرده ایم. امیدوارم مفید فایده باشه براتون.

خرید دستگاه جوجه کشی

بدون شک خرید دستگاه جوجه کشی، از اولین مراحل شروع جوجه کشی مصنوعی به حساب میاد پس در هنگام خرید دستگاه جوجه کشی باید بسیار دقت نمود.

ماشین های جوجه کشی فراوانی در بازار با برندهای مختلف موجود میباشند، همه ی تولید کنندگان نیز، اصرار دارند تا به شما بقبولانند که دستگاهشان بهترین است، در این صورت، متقاضی گیج میشود و نمیداند که چه دستگاهی را خریداری نماید و ممکن است تنها قیمت را مورد مقایسه قرار دهد و در انتها دستگاه ارزانتری را انتخاب نماید و شما دوستان این را بدانید که ارزان بودن دستگاه نمیتواند بی دلیل باشد.

گروه طیوران صنعت فاخته در این مقاله(راهنمای جامع جوجه کشی) مواردی را جهت گوشزد برای شما بیان میکند.  اگر قرا بود دستگاه جوجه کشی خریداری نمایید، حتما نکات زیر را به خاطر بیاورید.

۱- دستگاه جوجه کشی خود را از شرکت ها و برندهای صاحب نام و مطمئن خریداری کنید.

۲- همراه با دستگاه، ضمانتنامه ی کتبی با مهر و امضای شرکت را تحویل بگیرید، در ضمن به طول مدت زمان ضمانت دستگاه حتما توجه کنید

۳- خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی مورد نیاز دستگاه نکته ی بسیار مهمی است، توجه داشته باشید که شرکت سازنده در پشتیبانی از دستگاههایش، خوش نام باشد.

۴- اگر برایتان مقدور است، در هنگام خرید، از فرد خبره ای که به امور برق و الکترونیک مسلط است مشورت و کمک بگیرید.

۵- توجه داشته باشید که دستگاه مجهز به سیستمهای هشدار دهنده باشد.

۶- به همراه دستگاه، دفترچه ی راهنما و یا دیسک آموزشی را هم تحویل بگیرید و حتما آنها را مطالعه نمایید تا بتوانید از دستگاه بهره برداری اصولی داشته باشید و در استفاده و نگهداری از دستگاه به مشکلی بر نخورید.

انواع دستگاه جوجه کشی

دستگاههای جوجه کشی به دو گروه خانگی(کوچک) و صنعتی(بزرگ) تقسیم میشوند.

در جوجه کشیهای صنعتی از دو دستگاه ستر و هچر استفاده میشود.

در دستگاههای ستر مرحله ی رشد و تکامل جنین داخل تخم صورت میگیرد، در دوره ی ستر تخم باید با حالت خاصی در دستگاه قرار بگیرد و همچنین تخمها در بازه ی زمانی مشخصی چراخنده شوند.

در دستگاههای هچر، جوجه ها در واقع مرحله ی آمادگی برای خروج از تخم را سپری میکنند. در دوره ی هچر چگونگه قرار دادن تخمها و همچنین چرخش آنها مطرح نیست، اما در عوض دما کمی پایین و رطوبت کمی بالاتر میرود.

تهویه و جریان هوا در دستگاه جوجه کشی

تهویه ی دستگاه جوجه کشی، تقریبا توسط جریان هوا صورت میپذیرد. بیشتر هوای یک دستگاه جوجه کشی در سراسر آن جریان دارد و تنها بخش کوچکی از آن با هوای تازه جایگزین میشود. در دستگاه جوجه کشی ، برای اینکه به دما و رطوبت مطلوب دست پیدا کنیم هزینه و انرژی قابل توجهی را از دست میدهیم پس این انرژی نباید به راحتی از دستگاه خارج شود،

رطوبت دستگاه جوجه کشی

رطوبت در دستگاههای جوجه کشی کوچک و دست ساز، توسط یک ظرف آب تامین میشود اما در دستگاههای بزرگ سیستم های مختلفی به منظور ایجاد رطوبت به کار میرود.

بازرسی از دستگاه جوجه کشی

درست است که برخی دستگاهها هوشمند هستند، در ضمن تمام دستگاههای جوجه کشی فاخته، فوق هوشمند و تمام اتوماتیک، سخنگو و دارای سیستمهای هشداردهنده میباشند، اما در نظر داشته باشید که برای اینکه، خطر احتمالی پیش نیاید، از دستگاه جوجه کشی به طور مرتب، سرکشی نمایید، این کار بینش بیشتری در زمینه ی پیشرفت مراحل جوجه کشی و کارکرد دستگاه به شما میدهد.

مهمترین مواردی که باید در روز کنترل شوند، به شرح زیر است:

۱- درجه حرارت

۲-رطوبت

۳-دریچه های تهویه هوا

با قرار دادن رطوبت سنج، در داخل دستگاه، میتوانید، از صحت صفحه نمایش دما و رطوبت مطمئن شوید.

نگهداری از دستگاه جوجه کشی

شما باید یک برنامه ی دقیق و منظم برای نگهداری سالم از دستگاه جوجه کشی داشته باشید.

پیشنهاد میکنم، طبق توصیه های شرکت سازنده پیش بروید. کارگرانی که از دستگاهها استفاده میکنند، حتما آموزشهای لازم را دیده باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

سیزده + 3 =