سنسور مناسب دستگاه جوجه کشی

سنسور مناسب دستگاه جوجه کشی

سنسور مناسب دستگاه جوجه کشی

بازدیدها : 5485 بازدید

چه سنسورهایی برای استفاده در دستگاه جوجه کشی مناسب هستند؟

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سنسورهای دستگاه های جوجه کشی صحبت کنیم.

دسته بندی سنسورها  : سنسورهای مقاومتی ، سنسورهای خازنی، سنسورهای آنالوگ، دیجیتال، سنسورهای خطی و غیر خطی

 

سنسورهای NTC  و PTC

ابتدایی ترین سنسور ها ، سنسورهای NTC و PTC هستند. شکل ظاهری ساده ای دارند، سنسورهای غیر خطی، آنالوگ و مقاومتی هستند. در سنسورهای NTC با وارد شدن حرارت به سنسور مقدار مقاومت آن کم میشود و سنسورهای PTC عملکرد برعکس دارند یعنی با افزایش حرارت میزان مقاومت هم در آن ها افزایش میابد. این نوع از سنسورها، علی رغم اینکه طول عمر بالایی دارند و سنسورهای خوبی هستند ولی به هیچ وجه نمیتوان آن ها را خطی نمود .

سنسور خازنی

سنسورهای خازنی که برای سنجش رطوبت استفاده میشود و بر اساس اصول خازنی کار میکنند.این سنسورها بر اساس یک فرمول خاص و ساده کار میکنند به تفصیل در ویدیو توضیح داده شده است. این نوع سنسور ها هم غیر خطی هستند که حتما باید در مدار فرکانسی قرار بگیرند، مقدار خازن که تغییر میکند مقدار فرکانس هم تغییر میکند و با میزان فرکانس ما میتوانیم میزان رطوبت را محاسبه کنیم.

سنسور دیجیتال

سنسورهای DHD22 ، سنسورهای سه سیم، سنسور دیجیتال، کالیبره شده و خطی میباشد.مزیتی که این سنسور دارد این که در طول سیم بلند هم به خوبی کار میکند ولی مشکلی که این نوع سنسورها دارند این که به راحتی سنسور رطوبت میسوزد و برای دستگاه جوجه کشی خیلی مناسب نیست.

نوع دیگری از سنسورهای دیجیتال سنسور های SHD10،SHD11 و SHD15 و همینطور سنسورهای SHD20 و SHD25  که خیلی ریزتر هستند، سنسورهایی هستند با دقت بسیار بالا و تقریبا کالیبره شده که از این سنسور ها داخل دماسنج و رطوبت سنج های تستو آلمان هم استفاده میشود.

به غیر از سنسورهایی که در بالا معرفی کردیم سنسورهایی دقیق تر با طول عمر بالاتر  هم داریم که اختصاصی مخصوص دما ساخته شده اند، مثل سنسور SMT172  ، یک سنسور سه پایه، کاملا دیجیتال که دقت و کیفیت بسیار بالایی دارد و برای سنسور دما بسیار مناسب است.

سنسور بعدی سنسور HIH 4000 – 4003 که این یک سنسور بسیار با کیفست و تحت لیسانس آمریکاست. در شرکت فاخته این سنسور تبدیل به یک ماژول شده و در برخی دستگاه ها استفاده میشود.

بیشتر بخوانید  دستگاه جوجه کشی + خرید بهترین دستگاه جوجه کشی + قیمت دستگاه جوجه کشی

2 دیدگاه

  1. مسعود فکری

    وقت بخیر جناب مهندس و عرض ارادت اولا باید بگم اولین کسی هستین که میبینم چقدر راحت ساده و روان در مورد این سنسورها توضیح دادین الان نزدیک به ده روزی میشه که تمام سایت ها و پست ها و کلا گوگل رو زیرو رو کردم تا مطلبی در مورد سنسور دما و رطوبت دستگاه جوجه کشی پیدا کنم که متاسفانه متاسفانه به جایی نرسید تلاشم که امروز اتفاقی تونستم با شما و سایت خوبتون آشنا بشم لطف خدا شامل حالم شده مثل همیشه ازتون صمیمانه تشکر میکنم . و حالا سوالم از شما و درخواست کمک و پیشنهاد برای حل موضوع من یکدستگاه 84 تایی جوجه کشی خانگی دارم که متاسفانه اسم نمیبرم نام شرکت را ولی بسیار بسیار ازین شرکت که اسمو رسمی هم به هم زده شاکی و ناراضی هستم چرا ؟ جون بابت خدمات و پشتیبانی قطعات و لوازم منو مجبور به هزینه های گزافی کرده تا الان در این مدت یکسال سه بار بخار ساز سردش دچار مشکل شده که هر بار مبلغ بسیار بالایی بابتش پرداخت کردم بماند معایب دیگر الان هم سنسور دما و رطوبت دستگاه دچار مشکل شده و میخوام کلا سنسور دما و رطوبتش رو طبق دستور و معرفی از شما تهیه کنم بفرمایید چه کنم شرمنده بابت زیاده گوییم . با تشکر فکری

    1. Author

      با سلام
      ممنون از لطف شما . لطفا جهت مشاوره با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

5 + 16 =