شستشو و ضد عفونی لوازم و تجهیزات مرغداری

شستشو و ضد عفونی لوازم و تجهیزات مرغداری

شستشو و ضد عفونی لوازم و تجهیزات مرغداری

بازدیدها : 1008 بازدید

مرحله ۱ – کلیه لوازم و تجهیزات مرغداری از قبیل دانخوری و آبخوری و آنهایی که قابل شستشو و ضد عفونی می باشند به خارج از سالن ها منتقل شود و باید در مرحله اول در آب گرم غوطه ور گردند.

مرحله ۲ – لوازم فوق را مجددا با آب گرم و برس شسته و سپس با ماده ضدعفونی کننده مؤثر به مدت دو ساعت غوطه ور و ضدعفونی گردند و متعاقبا با آب تمیز آب کشیده شود.

 پاکسازی و شستشو و ضدعفونی محوطه

مرحله ۱ – سطوح آسفالته و بتونی محوطه مرغداری پس از شستشو سالن ها با آب فشار قوی باید کاملا تمیز شود .

مرحله ۲ – کلیه سطوح مطرح شده در مرحله ۱ و همچنین سطوح خاکی و . . . باید شعله داده شوند .

مرحله ۳ – اسپری ماده ضدعفونی کننده با توجه به مواد ضدعفونی کننده مؤثر بر روی سطوح اعم از آسفالت شده و بتونی و شنی و خاکی الزامیست .

مرحله ۴ – آهک پاشی سطوح غیر قابل شستشو محوطه مرغداری پس از انتقال لوازم و تجهیزات مرغداری به داخل سالن ها با آب آهک تازه انجام پذیرد .

مرحله ۵ – تامین محلول ضدعفونی کننده در حوضچه های ضدعفونی در مدخل درب ورودی مرغداری و سالن ها پس از شستشو و ضدعفونی سالن های الزامیست .

شستشو و ضد عفونی شبکه آبرسانی

۱ – کلیه شبکه آبرسانی محتوی آب آشامیدنی طیور تخلیه و لایروبی و شستشو و تمیز شود .

۲ – مخازن و لوله ها با محلول ضدعفونی کننده پر گردیده و پس از ۲۴ ساعت محلول تخلیه و سپس سیستم با آب تمیز شستشو داده شود .

 استفاده از فرمالین جهت ضدعفونی

۱ – استفاده از لباس کار،ماسک و دستکش مناسب در زمان استفاده از فرمالین ضروری است .

۲ – قبل از شروع استفاده از فرمالین باید کلیه پنجره ها و هواکش ها و کلیه نقاطی که امکان خروج گاز از آنها وجود دارد بسته شوند .

۳ – پس از قرار دادن کلیه وسایل و تجهیزات و ملزومات مورد نیاز دوره پرورش در داخل سالنها نسبت به توزیع بستر مناسب و سالم به نحوی که در مسیر رفت و آمد قرار نگرفته باشد اقدام و متعاقبا نسبت به گاز دادن اقدام شود .

۴ – در صورتی که جهت ضدعفونی سالن ها از ترکیب پرمنگنات و فرمالین استفاده شود به میزان حداقل ۱۰ گرم پرمنگنات و ۲۰ سانتی متر مکعب فرمالین برای هر متر مکعب لازم می باشد . حداقل درجه حرارت سالن کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی ۶۵ درصد باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

1 − 1 =