مراحل پایانی دوره جوجه کشی

مراحل پایانی دوره جوجه کشی

مراحل پایانی دوره جوجه کشی

بازدیدها : 836 بازدید

با طی این مراحل پایانی دوره جوجه کشی پایان خواهد یافت.

پس از پایان جوجه کشی و جمع آوری جوجه ها و فراهم کردن محیط مناسب و بهداشتی شما با باید این 3 موضوع را در گله ی خود اجرا نمایید.

نوک چینی و قطع تاج :

در این قسمت ، نوک جوجه ها را کوتاه می کنند . رشد نوک در آینده در حدی خواهد بود که مانع صدمه زدن به سایر جوجه ها شود . جوجه های تخم گذار ، علاوه بر نوک چینی در یک روزگی ، در مواقع شیوع کانی بالیزم نیز یکبار دیگر نوک چینی می شوند . صدمه به تاج در مرغان تخم گذار به خصوص دسته ای که در قفس نگهداری می شوند ، در میزان تولید تاثیر گذار هستند .

انتقال وتحویل جوجه های یک روزه :

به مدت ۳- ۲روز ذخیره زرده ، به عنوان منبع غذایی جوجه ها مورد استفاده قرار می گیرد . در زمینه حمل و نقل جوجه ها از محل جوجه کشی به محل پرورش ، باید دقت لازم را نمود . جوجه ها پس از قرار گرفتن در محل پرورش باید خیلی سریع به آب و غذا دسترسی یابند .

واکسیناسیون دوره جوجه کشی :

واکسن ها معمولا پس از خارج شدن جوجه ها از جوجه کشی و طی دوران پرورش به کار گرفته می شوند زیرا به علت مصونیـتی که از مادر به جوجه منتقل می شود ، در یکی دو روز اول واکسن ها بی اثر هستند ، ولی امروزه در بیشتر موسسات جوجه کشی ، جوجه های تخمگذار را بر علیه بیماری مارک واکسینه می کنند .

امیدوارم از این مقاله(مراحل پایانی دوره جوجه کشی) استفاده برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

1 + دو =