معایب شانه های سایزیک یا همه کاره

معایب شانه های سایزیک

معایب شانه های سایزیک یا همه کاره

بازدیدها : 1803 بازدید

متاسفانه برخی از دوستان بر این باورند که استفاده از شانه های همه کاره، یک مزیت بوده و شرکت هایی که از آن استفاده نمیکنند، در اشتباهند، با ما باشید تا معایب شانه های سایزیک را برایتان مفصل توضیح دهیم.

مقایسه شانه های همه کاره و شانه های سنتی:

برخی از شرکت ها همراه با دستگاه جوجه کشی خود شانه های همه کاره را هم ارایه میدهند، که برخی از مشتریان احساس میکنند که شانه های همه کاره، کار آنها را در جوجه کشی راحت میکند و عمل جوجه کشی از تمام پرندگان را مقدور میسازد، اما آیا واقعا این شانه ها توانسته به خوبی جای شانه های سنتی را پر کند؟

بهتر است به بررسی هر دو نوع شانه ها بپردازیم تا بهتر به معایب شانه های سایزیک پی ببریم

شانه های سنتی:

شانه های سنتی بر اساس سایز تخم پرندگان ساخته میشود، یعنی تقریبا برای هر پرنده، شانه ی مخصوص به خود ساخته میشود.

در تصویر زیر ۴نوع از شانه هایی که مخصوص پرندگان (شتر مرغ، کبک، بلدرچین، مرغ) میباشد را ملاحضه میکنید.

شانه های سنتی دستگاه جوجه کشی

همانطور که در تصویر میبینید، تخم پرنده ی مربوطه، به خوبی در داخل حفره های شانه قرار میگیرد.

شانه های همه کاره (سایزیک):

شاید اکنون برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا یک شانه ی همه کاره نداشته باشیم که بتوانیم با کوچک و بزرگ کردن آن تخم هر پرنده ای را داخل آن قرار دهیم، این کار هم مقرون به صرفه است و هم میتوانیم تخم چند نوع پرنده را داخل دستگاه قرار دهیم؟

معایب شانه های سایزیک

اولا، فرض کنید شما قصد جوجه کشی از مرغ را دارید،با توجه به اینکه تخم همه ی مرغها دقیقا یکسان و یک اندازه نیستند(کمی کوچکتر و کمی بزرگتر هستند)،و ازآن جایی که این شانه ها به صورت ردیفی تنظیم میشوند، باعث میشود که روی برخی از تخم مرغ ها که بزرگتر هستند، فشار بسیار زیادی وارد شود و برخی از تخم ها که کوچکتر هستند، لق بزنند و به اصلاح بازی بازی کنند که همین موضوع باعث میشود راندمان جوجه کشی به طرز قابل توجهی پایین بیاید. زیرا در زمانی که تخم ها بزرگتر باشند، روی آنها فشار می آید و وقتی تخم ها کوچکتر باشند، باعث لق زدن تخم ها و وارد شدن شوک به جنین خواهد شد و این کار میتواند باعث پاره شدن کیسه ی هوا شود.

ثانیا، برخی میگویند این شانه های همه کاره، امکان جوجه کشی همزمان از چند پرنده را فراهم میکند. آیا مگر با شانه های سنتی نمیتوان به صورت همزمان از چند نوع پرنده جوجه کشی کرد؟ در ضمن برداشتن تخم ها از داخل شانه های سایزیک نسبت به برداشتن تخم ها از داخل شانه های سنتی کار سخت تری به نظر میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

19 − پانزده =