مکانیزم چرخش دستگاه جوجه کشی+ویدیو

مکانیزم چرخش در دستگاه جوجه کشی

مکانیزم چرخش دستگاه جوجه کشی+ویدیو

بازدیدها : 5554 بازدید

عمل چرخش در جوجه کشی یک عمل حیاتی است و یک فاکتور مهم برای دستگاه جوجه کشی به حساب می آید، بدون انجام چرخش، درصد جوجه درآوری میتواند تا 50 درصد کاهش یابد و جوجه هایی هم که به دنیا می آیند کیفیت پایینی داشته باشند. مکانیزم چرخش در اینکوباتورها متفاوت هستند که در این مقاله سعی شده است ابعاد گوناگون آن را بیان کنیم و بهترین حالت چرخش را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید  دستگاه جوجه کشی + خرید بهترین دستگاه جوجه کشی + قیمت دستگاه جوجه کشی

نقش چرخش در جوجه کشی

همانطور که میدانید، در جوجه کشی طبیعی، پرنده ای که روی تخم ها میخوابد، هر از گاهی تک تک، تخم ها را میچرخاند، این کار از چسبیدن جنین به پوسته ی تخم جلوگیری میکند، بنابراین یک دستگاه جوجه کشی باید امکان چرخاندن تخم ها را داشته باشد.

چرخش در دستگاه جوجه کشی

انجام چرخش در دستگاه های جوجه کشی متفاوت است و هر تولید کننده ای مکانیزم متفاوتی را برای چرخش تخم ها به کار میبرد. نیاز تخم ها به چرخش در دوران ستر ضروری تر میباشد زیرا در این زمان غشاهای جنینی هنوز به طور کامل رشد و توسعه پیدا نکرده اند. زمانی که تخم ها وارد دوره ی هچر میشوند، به چرخش نیازی ندارند.

نحوه ی انجام چرخش

امروزه دستگاه های جوجه کشی دارای سیستم چرخش خودکار هستند که معمولا این کار را هر دو ساعت یک بار با زاویه 90 درجه انجام میدهند. اگر دستگاه جوجه کشی شما سیستم چرخش اتومات ندارد، شما باید این کار را به صورت دستی (حداقل 4 بار در روز) انجام دهید و اگر برایتان مقدور است، بهتر است که این کار را هر دو تا سه ساعت یکبار انجام دهید این کار درصد جوجه درآوری را بالاتر میبرد.

طبق تحقیقات انجام شده، تخم های قرقاول و بوقلمون به چرخش بیشتری نسبت به تخم مرغ ها نیاز دارند، این عمل را برای قرقاول و بوقلمون باید حداقل 8 بار در روز انجام دهید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در هنگام چرخش تخم ها مراقب باشید تا پوسته ی تخم آسیب نبیند و به جنین داخل تخم شوک وارد نشود.

امروزه دستگاه های جوجه کشی به طور معمول قابلیت چرخش تخم ها را حداقل هر دو ساعت یک بار و یا 12 مرتبه در شبانه روز دارند که نتایج رضایت بخشی را به ارمغان می آورد.

مکانیزم چرخش در دستگاه جوجه کشی

سیستم چرخش نباید به صورت دایره ای انجام شود زیرا این عمل باعث پاره شدن کیسه آلانتوئیک و مرگ زودرس جنین میگردد. برای دستیابی به بهترین زاویه ی چرخش ، آزمایشات فراوانی انجام شده است که به نظر میرسد اگر زاویه ی چرخش بین 40 تا 45 درجه باشد درصد جوجه درآوری به بالای 80 درصد میرسد.

در دستگاه های جوجه کشی هوشمند این کار به صورت اتوماتیک و در زمان مقرر انجام میشود. بهتر است این کار به آرامی و با ملایمت انجام شود تا به تخم و جنین داخل آن آسیبی وارد نشود.

سیستم کنترل چرخش

برای انجام عمل چرخش بهتر است از ابزارهای قدرتمند و دقیق انجام شود بعنوان مثال گروه طیوران صنعت فاخته  بسته به نوع و ظرفیت دستگاه، از موتورگیربکس هایی با چرخ دنده های استیل و یا جک های قدرتمند استفاده میکند که با توجه به رطوبت داخل دستگاه ، زنگ نمیزنند، به آسانی خراب نمیشوند و تحمل وزن هرگونه تخمی را دارند و عمل چرخش را به آرامی و با دقت هرچه تمام تر و در بهترین زاویه ی ممکن و در زمان مقرر انجام میدهند.

تولید کننده های دستگاه جوجه کشی روش های گوناگونی را برای کنترل چرخش راک های دستگاه جوجه کشی به کار میبرند اما گروه طیوران صنعت فاخته روش نوینی برای کنترل چرخش در دستگاههای خود به کار برده است. استفاده از مگنت در کنترل چرخش روش نوینی است که اولین بار در دستگاه جوجه کشی فاخته انجام شد.

بیشتر بخوانید  ویدئوهای رضایت مشتریان فاخته

ویدیوی چرخش دستگاه جوجه کشی

در ویدیوی زیر شما عزیزان میتوانید مکانیزم چرخش در دستگاه جوجه کشی فاخته را مشاهده فرمایید که چرخش در دستگاه جوجه کشی M 210 را نشان میدهد. همانطور که میبینید، هر 5 طبقه ی دستگاه توسط موتورگیربکس به آرامی به چرخش در می آید و این چرخش توسط مگنت کنترل میگردد.

1 دیدگاه

  1. عبدالهادی

    سلام ببخشید حالا تخم گذاشتم ۲۴روز براشون شد امروز همه رو شکوندم همه تو تخم مردندیکی بزرگ ویکم از زردی مانده وبقیه کوچک زردی ویکم سفیده مونده مشکل چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

20 − 9 =