هیترهای تابشی در مرغداری

هیترهای تابشی در مرغداری

هیترهای تابشی در مرغداری

بازدیدها : 615 بازدید

تولید گرما از طریق هیترهای تابشی در مرغداری یکی از انواع گرمایش محبوب تولیدکنندگان می­باشد. از آنجایی که حرارت تابشی انرژی گرما را به طور مستقیم به پرندگان و کف ارائه می دهد، تابشی از مزایای قابل توجهی نسبت به مدلهای دیگر برخوذدار است؛ بهره وری بیشتر ۱۵-۲۵٪، بستر خشک تر و ایجاد حرارت مانگار بیشتر، مخزن حرارتی برای پرندگانی که در سطح زمین قرار دارند.

درجه حرارت مرغداری ایده آل تاثیر قابل توجهی در سلامت و عملکرد طیور دارد. بنابراین سیستم های گرمایش مناسب در بسیاری از مناطق آب و هوایی مورد نیاز است. هدف کلی به حداکثر رساندن عملکرد حرارتی و انتقال آن به پرندگان در بهترین حالت ممکن برای حفظ هزینه های انرژی به همان اندازه که ممکن است،می­باشد.

یک مزیت دیگر این است که شیب درجه حرارت متغیر است که اجازه می دهد پرندگان به دنبال منطقه خاصی از آسایش خود باشند.نمودار توزیع دما نشانگر پروفایل گرما برای هر محصول گرمایشی تابشی است. شناخت الگوی گرمایی مورد انتظار برای هر سبک هیتر شعاعی، به تولید کنندگان کمک می کند تا بهترین الگوریتم را برای برنامه خاص خود پیاده­سازی کنند.

در نمودارهای زیر، ما برای هر یک از انواع بخاری های تابشی نمایش طرح های معمولی را برای یک منطقه ۶۶*۳۰۰ متر مربعی نشان می دهیم. اینها طرح کلی هستند و به یک ساختمان خاص یا منطقه جغرافیایی منحصر به فرد محدود نیستند. مهم است که پس از هر جوجه کشی به طور کامل مکانهای تخم گذاری را تمیز نگه دارید تا کارایی مطلوب را حفظ کنید.

سیستمهای گرمای تابش مستقیم با مشخصات دقیق شکل را ارائه می دهند و بالاترین درجه حرارت را به طور مستقیم در زیر لوله اول قرار می دهند و در دمای پایین تر در انتها قرار دارند. طول لوله های معمولی بین ۳۰ تا ۶۰ فوت و ظرفیت های گرما بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰ هزار Btu/hr می­باشد.

لوله­ های هیتر مستقیم در نزدیکی سقف قرار می گیرند و مانند دستگاههای جوجه کشی بالا و پایین نمیروند. لوله های هیترها این مزیت را دارند که همزمان میتوانند یک مرحله­ای یا دو مرحله­ای باشند.

یکی دیگر از محصولات نوع تابشی، هیتر U-Tube است که در مقایسه با هیتر های لوله مستقیم ، یک الگوی گرم مستطیلی بهبود یافته را ارائه می دهد. بخاری U-Tube مزایا و معایب مشابهی نسبت به همه هیترهای لوله­ای دارد. بزرگترین مزیت آنها در بهبود الگوهای گرما است. الگوهای گرما با شکل مستطیلی بیشتر از دستگاه جوجه کشی و توزیع درجه حرارت بیشتر از هیترهای لوله ای است. نمای گرمای مستطیلی هیترهای U-Tube یک توزیع گرما را در سراسر محدوده فراهم می کند. جوجه ها به راحتی می توانند در میان درجه بندی حرارت و به دنبال آن مناطق راحتی خود حرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

چهار + نه =