قطع برق هنگام استفاده از دستگاه جوجه کشی

مدتی است که با برخی مشکلات قطعی برق در کشور مواجه هستیم و این امر میتواند کار جوجه کشی و دستگاه های جوجه کشی را با مشکل مواجه کند.

قطعا موردی که باید در چنین شرایطی به آن توجه شود تامین برق اضطراری برای چنین شرایطی است.استفاده از اینورترها، یو پی اس ها و دیزل ژنراتورها مواردی است که میتوان به آن ها فکر کرد اما آیا همه این موارد چزینه های مناسبی برای تامین برق دستگاه جوجه کشی است؟

استفاده از اینورتر برای تامین برق دستگاه جوجه کشی

عموما اینورتر ها گزینه مناسبی برای تامین برق دستگاه جوجه کشی نیست و همانگونه که در ویدیو توضیح داده شده بهتر است برای این مورد استفاده نشود. در واقع اسپایک ها و استپ هایی که در اینورتر وجود دارد آسیب بسیار سختی به فیلتر های تغذیه های سوئیچینگ دستگاه ها و اگر دستگاه ها تغذیه سوئیچینگ نداشته باشند و با ترانس کار کنند، این نویز ها عبور میکنند و به میکروکنترولر دستگاه آسیب میزنند و به بخش هایی مثل سنسور دستگاه نیز آسیب وارد میشود.

در کل اینورترها برای مواردی  مثل روشنایی، المنت، گرمایش و برای فن مناسب هستند ولی برای سیستم های الکترونیکی خاص قابل استفاده نیستند.

استفاده از یو پی اس ups برای تامین برق دستگاه جوجه کشی

به نسبت اینورترها، یو پی اس ها برای تامین برق در دستگاه جوجه کشی مناسب تر هستند . یک مزیتی که برخی یو پی اس ها دارند نسب نوعی فیلتر در خروجی آنهاست که شکل موج ها را صاف تر و شبه سینوسی تر میکند.

استفاده از دیزل ژنراتور یا موتور برق برای تامین برق دستگاه جوجه کشی

به نسبت اینورتر و یو پی اس ، دیزل ژنراتورها مناسبتر هستند هرچند در آن ها هم باید در خروجی دستگاه فیلترهای خازنی مخصوص تعبیه شود. نکته ای که در مورد موتور برق ها باید توجه شود اینکه باید فاصله آن ها از دستگاه جوجه کشی زیاد باشد حداقل 15 تا 20 متر فاصله داشته باشد.

 

در کل نکته ای که باید توجه داشته باشید اینکه در طول روز در بازه زمانی 4 تا 5 ساعت هم اگر برق قطع شود به تخم ها آسیبی نمیرسد چرا که با توجه به عایق بودن دستگاه جوجه کشی افت دما به کندی اتفاق می افتد ولی باید توجه داشته باشید جهت تامین اکسیزن دستگاه هر نیم ساعت در حد 5 ثانیه درب دستگاه باز شود.

1 دیدگاه

  1. با سلام و خدا قوت ….. هنگام قطعی برق در مورد رطوبت هم توضیح بفرمائید..

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

سیزده + سیزده =