جنس بدنه دستگاه جوجه کشی

جنس بدنه دستگاه جوجه کشی

جنس بدنه دستگاه جوجه کشی

بازدیدها : 961 بازدید

یک دستگاه جوجه کشی، از اجزای مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن قسمت ها بدنه ی دستگاه میباشد. جنس بدنه دستگاه جوجه کشی هر تولید کننده ای متفاوت است. اما چه ماده ای برای بدنه ی ماشین جوجه کشی مناسب است؟ تمام باید ها و نبایدهای مربوط با بدنه ی دستگاه جوجه کشی را خدمتتان عرض خواهیم کرد.

فلز

در گذشته بدنه ی دستگاه های جوجه کشی از جنس فلز بود، اما رفته رفته منسوخ شد و جای خود را به مواد دیگری داد. استفاده از فلز معایب زیادی دارد.

زنگ زدگی

در یک دستگاه جوجه کشی وجود نم و رطوبت بسیار بدیهی است و متاسفانه فلزات پس از مدتی آب خوردگی زنگ میزنند و باعث بروز مشکلات جدیدی میشوند.

غیر بهداشتی

یک دستگاه جوجه کشی زنگ زده بهترین مکان برای کشت و رشد میکروبها، باکتریها و قارچ ها میباشد. جدای از آنکه دیگر نمیتوانید دستگاه را به خوبی بشویید و ضدعفونی کنید. بنابراین با وجود یک دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی ، جان تمام جوجه های داخل دستگاه را به خطر انداخته اید.

مصرف زیاد برق

زمانی که دستگاه شما فرم و حالت اولیه ی خود را از دست میدهد، دیگر عایق خوبی برای دما و رطوبت نخواهد بود. زمانی که دما و رطوبت از درزهای داخل دستگاه به بیرون میروند، دستگاه باید مجددا شروع به کار کند تا دما و رطوبت را به حد مناسب برساند، بنابراین دستگاه مدت زمان بیشتری را روشن است و این یعنی == مصرف زیاد برق.

غیر ایمن

استفاده از دستگاههای بدنه فلزی بسیار خطرناک و غیرایمنی میباشد زیرا در صورت خرابی دستگاه (برق دزدی، اتصال، نوسانات برق و …) میتواند جان افرادی که در معرض دستگاه هستند را به خطر بیندازد. زیرا فلزات رسانا هستند و این یک مسأله ی نگران کننده است.

استفاده از PVC در بدنه ی دستگاه جوجه کشی

پس از آنکه دردسرهای فلز همه را کلافه کرده بود، گروه طیوران صنعت فاخته در طی یک نوآوری برای اولین بار در ایران به فکر استفاده از PVC در بدنه ی دستگاه جوجه کشی افتاد. ابتدای کار برخی از رقبا این کار را غیر اصولی جلوه دادند و شروع به بدگویی و گمانه زنی مشتریان نمودند اما پس از آنکه پی وی سی، از این امتحان سخت، برنده و سربلند بیرون آمد، همه ی تولید کنندگان به دنبال استفاده از PVC در دستگاه جوجه کشی خود دویدند.

مزایای استفاده از PVC

استفاده از پی وی سی مزایای بسیار زیادی دارد

عایق بسیار خوب

پی وی سی عایق بسیار خوبی است و مانع از هدر رفتن انرژی داخل دستگاه میشود. به غیر از حفظ دما و رطوبت، مانع انتشار سر و صدای جوجه ها و همچنین صدای داخل دستگاه به بیرون میشود و به همین خاطر دستگاه جوجه کشی فاخته را میتوان در محل سکونت هم نگه داری کرد.

کاهش مصرف برق

همانطور که در قبل گفته شد، پی وی سی عایق بسیار قدرتمندی است، بنابراین دما و رطوبت از داخل دستگاه به بیرون درز پیدا نمیکند پس نیازی نیست که دستگاه جوجه کشی مدت زیادی را صرف تامین دما و رطوبت نماید. همچنین در هنگام قطع برق، دستگاه با اندکی کار کردن دمای مناسب را تولید و تامین میکند.

ضد آب و ضد برق

بدیهی است که PVC ضد آب است بنابراین زنگ نمیزند و خراب نمیشود. همچنین PVC رسانای برق نیست و نمیتواند منجز به برق دزدی و یا برق گرفتگی شود بنابراین PVC بسیار ایمن است.

بهداشتی

یک دستگاه جوجه کشی نیاز به شست و شو و ضد عفونی شدن دارد. PVC کاملا قابل شست و شو است و همچنین متراکم است و مانع نفوذ و رشد میکروبها، قارچها و باکتری ها میشود.

عمر مفید بسیار بالا

به طور کلی عمر مفید PVC نسبت به سایر موادها بالاتر است. بنابراین برای افرادی که قصد دارند دستگاه جوجه کشی خریداری نمایند، دستگاههای بدنه PVC مقرون به صرفه تر است.

گروه طیوران صنعت فاخته در تمام دستگاه های خود از پی وی سی سه لایه ی متراکم به قطر 16 میلی متر استفاده میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

شانزده + شانزده =