نژاد مرغ لوهمن لایت

نژاد مرغ لوهمن لایت

نژاد مرغ لوهمن لایت

بازدیدها : 1597 بازدید

دسته مرغ های آمریکایی

تعدادی نژاد استاندارد شده در این دسته(لوهمن لایت) قراردارد که ۴ نژاد آنها از نظر اقتصادی بسیار مهم اند .
این نژادها از جفتگیری نژادهای کوچک مدیترانه ای و نژادهای بزرگ آسیایی که از آسیا و مدیترانه به آمریکا برده شده است به وجود آمده اند و دارای مشخصات زیر هستند :

_ از نظر اندازه ، حد متوسط نژادهای مدیترانه ای و آسیایی می باشند .

_ بلوغ جنسی در آنها سریع تر از نژادهای سنگین است ، ولی به سرعت بلوغ جنسی در نژادهای مدیترانه ای نیست .

_ حس مادری در آنها زیاد است و پس از بلوغ به زودی چربی گرفته و چاق می شوند .

_ ساق پا بدون پر ( پوست بدن و رنگ ساق پا زرد است ( به جز نژاد جاوا جرسی که پوست آنها زرد ولی ساق پا سیاه می باشد .

_ تمام این نژادها دارای لاله گوش قرمز رنگ هستند .

_ پوسته تخم مرغ در همه نژادها به جز لامونا قهوه ای است و در نژاد لامونا پوسته ، سفید رنگ می باشد .

_ از نظر بهره ، نژادهای این دسته برای گوشت و تخم مرغ هر دو مناسب می باشند .

_ اخیرا بعضی نژادهای این دسته از نظر تولید جوجه کبابی مورد توجه فراوانی قرار گرفته اند .

جانتکلرChantecler:

پرورش دهندگان با هدف تولید پرنده ای قوی، آرام که بتواند با شرایط آب و هوایی کانادا سازگاری پیدا کند ، این نژاد را پرورش دادند . آنها پرنده ای دو منظوره تولید نمودند که یک تخم گذار خوب زمستانی بود. تاج و کاکل به حداقل ممکن کوتاه شده تا در مواقع خطر بتواند از خود دفاع کند . جانتکلرهای سفید مجموعه ای از آمیزش کورنیش تیره رنگ ، تیهورن های سفید ، ویندوت های سفید ،Rhode Island Reds و راک های پلیموت سفید می باشد و همینطور گونه پارتریج نیز وجود دارد. خروس ها ۳.۵ کیلوگرم و مرغ ها ۳ کیلوگرم وزن دارند .

دومینیک Dominques:

هیچ اطلاعات مستندی درباره اصلیت دومینیکوهای آمریکایی به دست نیامده است . این نژاد احتمالاً منتخبی از مرغ های خاکستری که در انگلیس نگهداری می شوند ، است. نوع نژادها با توجه به گونه های نژادها متغیر است ، احتمالاً از نوع آزاتیک Asiatic و نژاد هامبورگ هستند .

هدف : مرغ دومینیک دو منظوره است ، وزن متوسط دارد و برای تولید گوشت و تخم مرغ مورد استفاده قرار می گیرد .

پلیموت روک Plymouth Rock :

این نوع مرغ  ، مخلوطی از چند نژاد مرغ می باشد .

اولین و برجسته ترین آمیزش ، آمیزش خروس دومینیکو با کوشین سیاه و یا مرغ جاوای سیاه است . این نژاد همیشه به خاطر پرهای استثنایی و در هم محبوب بوده است . از فاصله نزدیک شاهد خواهید بود که انتهای همه پرها سیاه رنگ است . نژاد پلیموت روک نقره ای که خاستگاه آن نیویورک است از آمیزش برهمایی تیره رنگ و ویندوت نقره ای به وجود آمده است .

هدف : پرفایده ، دو منظوره (گوشت و تخم مرغ) ، رنگ پوست زرد ، خاستگاه آمریکا و تخم مرغ های قهوه ای تولید می کند .

گونه های دومینیک و پلیموت روک و ویندوت در نژاد لوهمن لایت

ویندوت Wyandotte :

ویندوت طوق نقره ای (Wyandotte) از اجداد ویندوت است که از نیویورک آمریکا منشاء گرفته است . ویندوت طوق طلایی از ویسکونسین منشاء گرفته است . آنها با جفت گیری مرغ های ویندوت طوق نقره ای یا آمیخته برد پارتریج کوشین قهوه ای، تولید شده اند.

ویندوت های سیاه رنگ از نوع (Rhode Island Reds) روشن تر هستند ، تأثیر در رنگ و گونه دارند . دو ویندوت طلایی و سفید را آمیزش می دهند و کوشین سفید – حنایی و ویندوت طلایی را بیشتر مورد استفاده قرار دهند . پارتریج ویندوت هم در شرق و هم در غرب آمریکا اصلیت یافته است.

هدف: ویندوت ها وزن متوسط دارند ، هدف دو گانه گوشت و تخم مرغ را تأمین می کند و پوست زرد دارند .

 

نژاد نیوهمشایر New Hampshire :

این نژاد از لوهمن لایت در سالن ها و مزارع توسط مرغداران نیوهمشایر با انتخاب مداوم نژاد ، برای اولین بار که به بلوغ می رسند دارای پر در آوری سریع ، بدن قوی و قدرتمند هستند و تخم مرغ های بزرگ با پوسته ای قهوه ای رنگ تولید می کنند .

هدف : دو منظوره ( گوشت و تخم مرغ ) ، پوست زرد رنگ و پوسته تخم مرغ ها قهوه ای رنگ است و اصل و مبدأ این نژاد آمریکا است .

جرسی یا ژرسهjerseyblack gaint :

جرسی جیانت ها در نوع استاندارد ( آمریکا ) در دو گونه سیاه و سفید دیده می شود . خروس ها باید ۶ کیلوگرم و مرغ ها ۴.۵ کیلوگرم وزن داشته باشد. این نژاد آمیخته ای از جاوا ، برهما و لانگشان است و رنگ پوست آن زرد است .

هدف عمده پرورش دهندگان ، پرورش خروس بزرگ برای کباب کردن در دنیای مدرن امروز به عنوان یک پرنده گوشتی ، اگر چه یک پرنده کند رشد است و در نتیجه برای اهداف بازرگانی ارزشمند نیست .

 

رد آیلند رد Rhode Island Red :

این نژاد از لوهمن لایت با توجه به اینکه در نتیجه آمیزش چند نژاد دیگر تولید شده است دارای انواع تاج از جمله نوع حنایی یا رز ، تک شانه ، تاج نخود سبز مانند و … می باشند .

نژاد ردایلند ، یک نژاد بسیار مهم برای برآورده ساختن اهداف گوشت و تخم مرغ است. این مرغ از عالی ترین تولید کنندگان تخم مرغ است . نوع سفید این نژاد نتیجه آمیزش کوشین ، ویندوت سفید و لگهورن سفید تاج رزی است .

هدف: مرغهای این نژاد اهداف عمومی پرورش ماکیان را پوشش می دهد . (گوشت و تخم مرغ) رنگ پوست آنها زرد است و پوسته تخم مرغها از قهوه ای روشن تا تیره متغیر است .

اینم بخونید بد نیست: مرغان لاری

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

بیست − 5 =