معرفی برخی از نژادهای بوقلمون

نژادهای بوقلمون

معرفی برخی از نژادهای بوقلمون

بازدیدها : 7818 بازدید

آمریکایی ها ده ها سال است که به صورت هدفمند در رابطه با شناسائی تولید و ثبت نژادهای بوقلمون فعالیت میکنند و در این رابطه در جهان مقام اول را دارند. در کشور ما در حال حاضر تخم های نطفه دار و یا جوجه های نژاد گوشتی بوقلمون از خارج کشور، با نظارت سازمان دامپزشکی وارد میشوند.

افرادی که قصد پرورش بوقلمون و یا جوجه کشی بوقلمون را دارند بهتر است که با نژادهای مختلف بوقلمون آشنایی داشته باشند.

 نژاد لارج وایت

معروفترین نژاد سنگین وزن آمریکایی است به صورت خالص و بعضا به صورت آمیخته در کشورهای مختلف دنیا برای تولید گوشت پرورش داده میشود. این نژاد در نیمه ی اول قرن 19 میلادی در پی یک سلسله تحقیقات اصلاح نژادی بوجود آمد.

بوقلمون نژاد لارج وایت

نام این نژاد از جثه ی بزرگ و پرهای کاملا سفید آن تاثیر گرفته است. پرنده ی نر به طور متوسط 15 کیلوگرم و پرنده ی ماده در حالت بلوغ بیش از 8 کیلو وزن دارد. سویه ای از این نژاد با نام تجاری نیکلاس در ایران پرورش داده میشود.

نژاد برنز

نژاد برنز یکی از دیگر نژادهای مطرح است که در ایالات متحده ی آمریکا اصلاح نژاد شده است. معمولا این نژاد را برنز آمریکایی مینامند. رنگ اصلی قسمت میانی پرهای دم و پهلوها از رنگ قهوه ای تشکیل شده است.

بوقلمون برنز

بوقلمون برنز آمریکایی نر در بلوغ فیزیکی به 12 کیلو و پرنده ی ماده در این نژاد به 8 کیلوگرم میرسد. بعضی منابع وزن 17کیلو گرم را نیز برای برنز آمریکائی گزارش نموده اند.

برنز معمولی

یکی از نژادهای بوقلمون، بوقلمون برنز به نام برنز معمولی در اروپا پرورش داده میشود که سویه هایی به رنگ قهوه ای یا مشکی با بازتاب قهوه ای دارد. وزن نر این نژاد در بلوغ فیزیکی 6 تا 7 کیلوگرم و ماده ی آن 3 تا 3/5 کیلوگرم وزن دارد. این نژاد در یک سیکل تولیدی بین 70 تا 100 تخم تولید میکند.

نژاد رویال پالم

رویال پالم نژادی است که در پی جهش از نژاد برنز آمریکایی بوجود آمده است. رنگ این نژاد سفید دودی است. شاهپرهای دم و پوشپرهای ناحیه ای پشت آن حاشیه های سیاه رنگ دارد. پرنده ی نر در این نژاد در بلوغ فیزیکی 11 کیلو و پرنده ی ماده به 7 کیلو گرم میرسد.

بوقلمون نژاد رویال پالم

نژادبلاک ردباربون

نژاد ردباربون در کنتاکی آمریکا اصلاح شده است. همانگونه که از نام آن پیداست، این نژاد به رنگ سرخ است. شاهپرهای اولیه در بالها و شاهپرهای دم سفید رنگ با هاله ای از رنگ سرخ است. در پرنده ی بالغ ساق پا صورتی رنگ ولی در پرنده ی جوان تیره تر است. پوست این نژاد سفید رنگ بوده و بازار پسند است.

بوقلمون نژاد ردباربون

وزن نر این نژاد 10 کیلوگرم و ماده ی آن 7 کیلوگرم است.

نژاد بلاک نورفولک

نژادی است انگلیسی و سیاه رنگ، رنگ منقار، پاها و چشم ها نیز سیاه است. ساق پا در این نژاد به نسبت کوتاه بوده و به همین دلیل هیبتی کوتاه دارد. پرنده ی نر در این نژاد در بلوغ، بطور میانگین 11 کیلو و پرنده ی ماده 7 کیلوگرم وزن دارد.

بوقلمون نژاد بلک نورفلوک

کلام آخر

این مقاله به کوشش گروه صنعتی فاخته تولید کننده ی دستگاه جوجه کشی تهیه شده است امیدوارم خواندن این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان ممکن به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد

بیست − پانزده =